Årsmöte 2019

27 MAR 2019 17:21
Under årsmötet, som hölls i Växjö, togs beslut om uppdaterade stadgar. Eva, ordf. för gevär avtackades och "Årets Junior 2019" tilldelades; Felicia Roos, Nordisk Trapp och Louise Rosell, Gevär.
  • Skapad: 27 MAR 2019 17:21

Dagen startar med lunch till föranälda deltagare. Därefter öppnades årsmötet av ordförande Dan Eriksson.  Efter de första punkterna ajournerades mötet för genomförande av sektionsårsmöte för Pistol, Lerduva/Viltmål och Gevär. Deltagarna återsamlades för utbildningssektionens årsmöte. Därefter fortsatte distriktsårsmötet.

Årsmötet genomfördes utan större diskussioner. Nämnas bör att stadgarna uppdaterades. Bakgrunden är att förbundet antog uppdaterade stadgar 2018 och förändringarna i distriktets stadgar är en anpassning/"textjustering" till förbundets uppdatering.

I Smålands huvudstyrelsen fick Dan Eriksson fortsatt förtroende och vid konstituerande mötet valdes Kattis Andersson som vice ordförande, Sara Samnestrø till sekreterare och Christer Claesson, kassör.

Sektionsårsmöten

Eva Sundqvist har sedan tidigare meddelat att hon lämnar sitt uppdrag som ordförande i Gevärssektioen. Efter flera olika förslag på val av ordförande behövde årsmötet lämna ordförandeposten vakant. Gevärssektioen har nu i uppdrag att utse en representant till distriktsstyrelsen.

FOTO: Kattis Andersson

Mikael Nilsson valdes till ordförande i pistolsektionen. För övrigt inte några förändring i Lerduve- eller utbildningssektionen.

Valberedning

Sammankallande för gevärssektionens valberedning valdes Dennis Ignell och som ledamot valdes Ingela Mörberg. Valberedningen välkomnar Dennis till huvudstyrelsen. För övrigt ingen förändring i valberedning för lerduva eller pistol.

Årets Juniorer 2019

Lerduva-Viltmål inom Smålands Skyttesportförbundrets har beslutat att utse Felicia Roos Nordisk Trap

"Felicia tilldelas utmärkelsen Årets Junior Lerduva för sin goda utveckling som tävlingsskytt under 2018. Som främsta framgångar kan nämnas seger i juniorklass vid SM, samt sliver i damjuniorklass vid Nordiska Mästerskapen i Norge. Vidare skall framhållas ett exemplariskt uppförande på banorna vid träning och tävling."

Gevärssektionen inom Smålands Skyttesportförbund har beslutat att utse Louise Rosell, Algutsrum till Årets Damjunior 2018.

"Louise har presterat fina resultat under flera år och fortsätter att utvecklas som skytt. Under året har hon och presterat på hög nivå i sin gren korthållsskytte. Hennes främsta meriter under året är hennes guldmedalj i nordiskamästerskapen 60 liggande och hennes fina prestationer på VM korthåll."

Skribent: Kattis Andersson

Smålands Skyttesportförbund