Årsmöte 2020

07 JUN 2020 19:20
På grund av rådande pandemi flyttades årsmötet från 21 mars till 7 juni och genomfördes under dagen i Vetlanda. Gevärsskytten Josefine Andersson från Nässjö tilldelades utmärkelsen "Årets Junior 2020"
  • Uppdaterad: 07 JUN 2020 19:36

Dagen startar med lunch till föranälda deltagare. Därefter öppnades årsmötet av ordförande Dan Eriksson.  Efter de första punkterna ajournerades mötet för genomförande av sektionsårsmöte för Pistol, Lerduva/Viltmål och Gevär. Deltagarna återsamlades för utbildningssektionens årsmöte. Därefter fortsatte distriktsårsmötet.

Årsmötena genomfördes utan större diskussioner. Nämnas bör, att trots ett aktivt arbete kunde inte valberedningen presentera något förslag på ordförande i gevärssektionen. Utan styrelsen fick i uppdrag att utse en tillförordnad ordförande under 2020. Utbildningssektionens har efter årsmötet två ledamöter. För övrift inga förändrigar i Pistol eller Lerduve/Viltmålsektonen.

I Smålands huvudstyrelsen fick Dan Eriksson fortsatt förtroende och vid konstituerande mötet valdes Sara Samnestrø till sekreterare, Christer Claesson, kassör och representanter för sektionerna blev Mikael Nilsson Pistol, Åke Claesson Lerduva/Viltmål och Kattis Andersson Utbildning.

Årets Juniorer 2020

Josefine Andersson Nässjö Skyttegille tilldelades utmärelsen "Årets Junior 2020"

Skribent: Kattis Andersson
E-post: This is a mailto link