Årsrapport 2016

11 DEC 2016 19:44
Nu är det dags att börja tänka på årsrapporten för 2016 som ska skickas in till Svenska Skyttesportförbundet senast 2016-12-31.
  • Uppdaterad: 11 DEC 2016 20:48

Smålands Skyttesportförbund påminner om att årsrapporten till Svenska Skyttesportförbundet ska vara insänd senast 2016-12-31. Rapporten skickas in via idrottonline.

Som förberedelse inför rapporten gör man en kontroll på medlemsregistret, dvs att alla medlemmar är inlagda i IOL och även tar bort de som lämnat föreningen under året. Sedan kollar man hur mycket ammunition som föreningen gjort av med under 2016. De uppgifterna ska fyllas i rapporten.

Så till rapporten: Logga in i IOL. Klicka på "Administration" i menyraden. Välj "Årsrapport" i menyn till vänster och därefter "skapa rapport". Medlemsrapporten skapar IOL själv så det är bara att fylla i de uppgifter på förbrukad ammunition som förbundet vill ha. Därefter "Spara" och "Skicka in". Detta skall alltså göras senast 2016-12-31.

Två föreningar, Gullabo SF och Högsby Skf har redan fixat detta. Jättebra.

Skribent: Christer Claesson
E-post: This is a mailto link

Smålands Skyttesportförbund

Förbundsstyrelse